Tylko nieliczne przychodnie w Szczecinie dają pacjentom możliwość odwołania wizyty za pomocą sms-a lub e-mail, ale niedługo w każdej placówce zdrowia będzie to możliwe... NFZ wychodzi do pacjentów z nowymi rozwiązaniami, bo zauważono rosnący problem "nieodwoływania wizyt" - zaproponowano więc placówkom założenie specjalnego numeru telefonu lub konta mailowego.

Marzenie polskich pacjentów - lekarze specjaliści na wyciągnięcie ręki, bez kolejek i bez stresu. Niestety długie kolejki do przychodni to szara rzeczywistość. Tylko częściowo rozwiązany został problem, przez możliwość zapisywania się w kilku przychodniach do tego samego specjalisty i blokowanie miejsc. Pacjent po zarejestrowaniu do lekarza, zobowiązany jest dostarczyć skierowanie w ciągu dwóch tygodni. Inaczej zostanie z listy skreślony. Jednak bardzo często zdarza się, że pacjent i tak na umówioną wizytę nie pojawia się.

Tylko w szpitalu wojewódzkim w Szczecinie wizyt nie odwołuje 10 procent pacjentów. Według danych NFZ, w ciągu ostatniego roku w Zachodniopomorskiem do endokrynologa, kardiologa i ortopedy - o swojej nieobecności nie poinformowało aż 80 procent osób. Dlatego NFZ wystosował prośbę do przychodni, aby uruchomiono specjalne numery telefonów czy e-maile by pacjenci mogli bez problemu odwoływać wizyty.

Pomysł budzi mieszane uczucia wśród pacjentów, bo taki system działa już np. w szczecińskich przychodni portowej.