Rekordowy załadunek amoniaku w porcie zakładów chemicznych Police. Blisko 14 tysięcy ton tego produktu ładowanych jest właśnie na największą cumującą tam jednostkę. A wszystko dzięki pogłębieniu toru wodnego i otwarciu portu dla tak dużych zbiornikowców.

Jednostka Trammo Paris to gazowiec LPG wybudowany w 2017 r., który pływa pod banderą Singapuru. Ma 154 m długości, 26 m szerokości, a jego nośność to prawie 18 tys. ton DWT.

Tak duży statek mógł wpłynąć do morskiego portu w Policach dzięki pogłębieniu w tym roku do 9,5 m dna akwenu na jednym z jego nabrzeży, tzw. Mijance. Zgodnie z decyzją Urzędu Morskiego w Szczecinie, przy Mijance mogą cumować statki o maksymalnym zanurzeniu 9,15 m, takim samym, jaki obowiązuje na torze wodnym Szczecin-Świnoujście, który prowadzi do polickiego portu. Mijanka to nabrzeże o długości 200 m przeznaczone do przeładunku produktów płynnych.

W planach jest dalsza modernizacja Mijanki, która ma umożliwić wprowadzanie tam statków o nośności do 30 000 DWT i długości do 190 m. Modernizacja jest powiązana z prowadzoną przez Grupę Azoty inwestycją budowy w Policach fabryki do produkcji polipropylenu pod nazwą Polimery Police.

Port Morski Police jest czwartym portem w Polsce pod względem wielkości przeładunków. Jest spółką zależną Grupy Azoty Police, która posiada 99,9 proc. udziałów w niej. Rocznie przeładowuje około 2,5 mln ton ładunków.

Dominik Fidorowicz