Rządowy program budowy mostów to kolejny program, który nie podoba się Platformie Obywatelskiej. Skrytykował go poseł Sławomir Nitras, bo w planach nie znalazła się budowa przeprawy Police-Święta, choć za rządów PO-PSL długo wyczekiwany most także nie powstał. Prawo i Sprawiedliwość odpowiada, że rządowe pieniądze płyną do zachodniopomorskiego z wielu stron, także na budowy mostów.

Walka o przeprawę Police-Święta trwa od lat. Most na Odrze Zachodniej to dla władz miasta warunek dalszego rozwoju Polic. Gmina mocno zabiegała o realizację inwestycji za rządów Platformy Obywatelskiej. Przeprawa miała być częścią nowego obejścia Szczecina. Jak mówią władze Polic – nie było jednak woli pomocy.
- Były opinie wygłaszane takie, że przecież Szczecin ma obwodnicę od południa, więc po co Szczecinowi obwodnica od północy – mówi Witold Król przew. Rady Miejskiej w Policach. Mimo takich opinii politycy Platformy Obywatelskiej dziś o przeprawę postanowili walczyć. Kiedy premier Mateusz Morawiecki ogłosił nowy rządowy program budowy mostów, kandydat na prezydenta Szczecina z PO Sławomir Nitras skrytykował brak dofinansowania na przeprawę Police-Święta. „Dla mnie jest to absurd i skandal! Niedługo minie 2,5 roku rządów PiS-u i przez ten czas nic nie zrobiono w kwestii ZOS. Przypominam, że zostawiliśmy gotowe projekty i trzeba było poszukać wyłącznie finansowania. Brak tej kluczowej inwestycji jest marginalizowaniem naszego regionu. „ – czytamy na stronie gs24.pl wypowiedź Sławomira Nitrasa.

Jak mówią politycy Prawa i Sprawiedliwości nie da się zrealizować naraz wszystkich oczekiwanych inwestycji.
– Nie jesteśmy w stanie nadrobić wszystkich zaległości, które powstały także za czasów Platformy. Wszystkich inwestycji do Pomorza Zachodniego nie sprowadzimy. Istnieje także Polska i inne regiony - mówi Leszek Dobrzyński, poseł PiS.

Część radnych Szczecina winą za brak dofinansowania do budowy przeprawy Police-Święta obarcza Olgierda Geblewicza, marszałka województwa z Platformy Obywatelskiej.
- Pan marszałek nie potrafi rozmawiać z rządem RP, nie potrafi przedstawić naszych potrzeb w regionie, bo cały czas gra żeby negatywnie oceniać rząd Prawa i Sprawiedliwości – mówi Małgorzata Jacyna-Witt, szczecińska radna niezrzeszona.

Budowa przeprawy Police-Święta kosztowałaby co najmniej 1,5 miliarda złotych. Oprócz mostu konieczne byłoby zbudowanie dróg dojazdowych. Rządowy program Mosty Plus zakłada budowę dwudziestu dwóch mostów w 9 województwach. W tej edycji na mapie inwestycji zabrakło Pomorza Zachodniego, ale rządowe pieniądze na nowe przeprawy płyną do regionu z innych źródeł. Politycy PiS zapewniają, że trwają prace nad realizacją przeprawy Police-Święta. Przypominają też, że lada moment rozpocznie się budowa tunelu pod Świną, łączącego wyspy Uznam i Wolin. Ta inwestycja była wstrzymana za rządów PO-PSL.
– Rząd PiS w odróżnieniu od poprzednich ekip rządowych nie odwraca się tyłem od Szczecina, od Świnoujścia i od Bałtyku - mówił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Obecnie w całym województwie powstaje ponad 220 kilometrów dróg krajowych i ekspresowych za ponad 5 miliardów złotych. Najważniejsze inwestycje to trasa S6, która połączy Szczecin z Trójmiastem i wschodem Europy oraz trasa S3, łącząca północ z południem Polski. Budowane będą też inne odcinki S10 i 11, na które są już zabezpieczone pieniądze. Według planów do 2023 roku w regionie powstanie 300 kilometrów nowych dróg ekspresowych.