Co z elewatorem Andreas w szczecińskim porcie? Sprzedaż - tak, likwidacja - nie [WIDEO]

Damian Kopacki / as 2024-06-05  |  Szczecin
UDOSTĘPNIJ:
Co z elewatorem Andreas w szczecińskim porcie? Sprzedaż - tak, likwidacja - nie
Nie amerykańska, a polska spółka ma kupić elewator zbożowy Andreas w Szczecinie. Zamierza go rozbudować, a nie likwidować. Ministerstwo Infrastruktury i Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście dementują medialne spekulacje na temat transakcji i podkreślają, że sprzedaż terminala nie zagraża przeładunkowi zbóż w zachodniej części kraju.

Port uspokaja

32cef802ee644a97aebb944b32ae3d96.JPG

Zarzuty dla ojca poparzonego dziecka

Głosy o sprzedaży jednego z elewatorów w szczecińskim porcie wywołały niemałe zamieszanie. Jak podała “Rzeczpospolita” ważny terminal miałby zostać sprzedany i zlikwidowany, a transport zboża mieliby przejąć Niemcy, bo ze Szczecina bliżej jest do niemieckiego Mukran niż do Gdyni. Zarząd Portu tłumaczy, że Andreas to nie największy terminal i niejedyny.

Jest to terminal średniej wielkości. W zeszłym roku, jeżeli chodzi o przeładunki zbóż w portach Szczecin i Świnoujście, plasują się nieco ponad 10 procent w przeładunkach. Ale mamy aktualnie na terenie portu wraz z Andreasem 8 miejsc, gdzie może być przeładowane zboże

– powiedział Rafał Zahorski z Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście.

Reakcje rolników

97c79572f7d442f9a0b67020975f108f.JPG

Sacrum Non Profanum. Muzyczna uczta dla melomanów [WIDEO]

Również rolnicy uważają, że medialne doniesienia są mocno przerysowane. - Myślę, że te scenariusze, które się pojawiły, że teraz polscy rolnicy będą musieli korzystać z niemieckich portów, są trochę na wyrost. Ponieważ u nas i chociażby w Świnoujściu mamy dostępne kilka terminali przeładunkowych dla produktów rolno-spożywczych – uważa Roman Waszczyk, rolnik.

Ministerstwo dementuje informację

Jak reporter TVP3 Szczecin dowiedział się nieoficjalnie, elewator chce kupić polska spółka „Szczecińska Baza Magazynowa” i nie zamierza go likwidować.

Ta transakcja dotyczy dwóch prywatnych podmiotów, które nie nalezą do skarbu państwa. One tylko znajdują się w granicach portu morskiego i według zapewnień, które otrzymał port, właśnie ten terminal ma być rozbudowywany i mają być dodane kolejne jego funkcje, więc sprzeciwiam się fałszywej narracji i straszeniu rolników, i obywateli, że będzie z tym problem

– mówi Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.

ccadf9893e84416aa21482bc4abb5180.jpg

Stargardzka biblioteka walczy o tytuł najlepszej w Polsce. Oddaj swój głos [WIDEO]

Według danych resortu infrastruktury tylko w pierwszych 5 miesiącach tego roku w portach Szczecina i Świnoujścia o 11 procent wzrosła ilość przeładowanych zbóż, co świadczy o rozwoju terminali.

ZOBACZ TAKŻE: Kobieta rodziła w taksówce. Pilotaż policji do szpitala

Źródło:
TVP3 Szczecin